FAQ
NAJCZĘSTSZE
PYTANIA

Część księgowa
Kiedy dostanę fakturę VAT?
Fakturę VAT wystawiamy po zrealizowaniu zlecenia. Najpóźniej do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym usługa została zrealizowana. Nie wystawiamy faktur przed zakończeniem zlecenia.
Kiedy dostanę fakturę zaliczkową?
Jeśli zrobiłeś przedpłatę i chcesz fakturę zaliczkową wystawioną w miesiącu zrealizowania, powiedz o tym pracownikowi, który Cię obsługuje, on załatwi resztę.
Jednak musisz to zrobić do końca miesiąca, w którym przedpłaciłeś.
Dlaczego dostałem fakturę zaliczkową?
Dlaczego data wystawienia faktury różni się od daty sprzedaży zlecenia?
Jeśli chcesz, żeby te daty były w tym samym miesiącu, powiedz o tym pracownikowi, który Cię obsługuje, on załatwi resztę. Jednak musisz to zrobić do końca miesiąca, w którym zlecenie zrealizowało się.
PS. Mamy na to interpretację podatkową 🙂
Dlaczego na proformie nie ma naszego NIPu?
Jaki jest nasz numer NIP i NIP VAT-UE?
Jaki jest numer naszego rachunku bankowego?
Numer rachunku bankowego do płatności PLN: 36 1050 1487 1000 0092 7322 0849 ING Bank Śląski S.A.
Jaki jest nasz numer rachunku bankowego zgłoszony do Białej listy VAT?
Numer rachunku bankowego zgłoszony do Białej listy VAT to 36 1050 1487 1000 0092 7322 0849.
Jeśli potrzebujesz potwierdzenia, zajrzyj na stronę Min. Fin. https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka
Gdzie dzwonić ws. faktury?
Na każdej fakturze widnieją dane osoby, która ją wystawiła.
W zakładce KONTAKT znajdziesz adresy e-mail i numerry telefonu.
Część operacyjna
Co to jest transport ponadnormatywny i pojazd nienormatywny?
Wymaga on dopełnienia szeregu formalności, z których najważniejszą jest uzyskanie odpowiednich zezwoleń oraz organizacja ewentualnego pilotażu.
Co to jest ładunek niepodzielny?
Jest to ładunek, który bez niewspółmiernie wysokich kosztów lub ryzyka powstania szkody nie może być podzielony na dwa lub więcej mniejszych ładunków.
Mam standardowy zestaw - co to takiego?
Rozstaw / odległość między osiami - co to jest i jak mierzyć. Czy istnieją “standardowe” rozstawy osi?
W idealnym świecie, każdy z producentów przyjmowałby te same odległości między osiami przy produkowaniu swoich pojazdów. Niestety, nie żyjemy w idealnym świecie, więc pojazdy każdego producenta mają trochę inne wymiary, a to znaczy, że standardowe rozstawy osi nie istnieją. Często będziemy Państwa prosić o podanie takich rozstawów, więc poniższy rysunek pomoże Państwu w zmierzeniu odległości między osiami. W zależności od liczby osi w ciągniku i naczepie (samochodzie ciężarówym i przyczepie) prosimy o zmierzenie rozstawów:
- w ciągniku (samochodzie ciężarowym) o podanie wymiarów A1, A2 itd,
- między ostatnią osią w ciągniku (samochodzie ciężarowym) a pierwszą w naczepie (przyczepie) – wymiar B
- w zależności od liczby osi w naczepie (przyczepie) C1, C2 itd.
Poniżej przykład mierzenia od jednego z naszych klientów:
Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania zezwolenia?
Niezbędne są:
- skany dowodów rejestracyjnych ciągnika i naczepy
- skan licencji międzynarodowej
- wypełniony wniosek z danymi technicznymi oraz informacjami niezbędnymi do uzyskania zezwolenia, który wysyłamy mailowo w odpowiedzi na zapytanie.
- w niektórych krajach wymaganych jest więcej dokumentów – informacje o tym znajdziecie Państwo w zakładce o danym kraju lub przekażemy tą informację mailowo, po otrzymaniu od Państwa zapytania / zlecenia.
Jakie dane są potrzebne do uzyskania zezwolenia?
Praktycznie w każdym kraju do uzyskania zezwolenia niezbędne są takie informacje jak:
- numery rejestracyjne ciągnika i naczepy,
- wymiary zestawu na pełno (zestaw + ładunek), tj długość x szerokość x wysokość x tonaż (liczba osi w ciągniku + liczba osi w naczepie),
- rodzaj i wymiary ładunku,
- relacja (adres załadunku – adres rozładunku oraz granice jakimi chcecie Państwo przejeżdżać przez dane kraje),
- odległości między osiami.
oraz niekiedy bardziej szczegółowe informacje o transporcie / parametrach technicznych. Więcej można dowiedzieć się w dziale OFERTA klikając w poszczególne państwa.
Jak długo muszę czekać na zezwolenie
Co to jest Gutachten?
Na podstawie wyrobionego Gutachten’u możemy wnioskować o wydanie odstępstwa od warunków technicznych na zgodnie z paragrafem 70 niemieckiego kodeksu dopuszczenia pojazdów do ruchu.
Co to jest i kiedy potrzebuję paragrafu 70 StVZO?
Odstępstwo od warunków technicznych zgodnie z paragrafem 70 niemieckiego kodeksu dopuszczenia pojazdów do ruchu.
Paragraf 70 StVZO nie upoważnia do przejazdu. Jest wymagany przy wnioskowaniu o zezwolenie na przejazd transportu ponadnormatywnego, ale jedynie w Niemczech, gdy spełniony zostaje chociaż jeden z poniższych warunków:
- zestaw na pusto ma wymiary większe niż standardowe, tj. zostaje przekroczony jeden z wymiarów: 16,5m x 2,55m x 4m – 40t,
- zestaw na pełno musi się rozciągnąć,
- zestaw na pełno przekracza tonaż całkowity, tj 40t,
- naciski na osie w zestawie na pełno są przekroczone.
Niezbędnym dokumentem do wnioskowania o wydanie Paragrafu 70 StVZO jest Gutachten. Przy wnioskowaniu o stały paragraf, Gutachten nie może być starszy jak 18 miesięcy.
Dlaczego nie otrzymam paragrafu 70 na przewóz drobnicy i paczek z amazonu 🙂 ?
Paragraf 70 uprawnia jedynie do przewozu ładunków niepodzielnych lub ewentualnie głównego ładunku z niezbędnym osprzętem. Przewóz drobnicy/ładunków podzielnych (koparka z demontowaną łyżką/kołami) jest niestety niezgodny z warunkami uzyskania tego dokumentu.
Dlaczego zezwolenie jest takie drogie? Dlaczego to tyle trwa, gdy ja chce na już?
Chcemy dodatkowo zaznaczyć, że cena jaką należy zapłacić za zezwolenie i tak jest nieproporcjonalnie niższa od ewentualnych kar za jego brak.
Skąd mam wiedzieć jakimi trasami w Niemczech będę jeździć? 😀
Czy prowizja jest w cenie? Jakiej jest wysokości?
Czy to Pani/Pan wytycza trasę w zezwoleniu, bo ja bym chciał jechać tędy i tamtędy?
Za co nam płacisz?
Czy może mi Pani przyjąć jakieś wymiary - nie wiem jakie ostatecznie wymiary ma mój zestaw?
Możemy pomóc i doradzić, jeżeli mają Państwo takie życzenie – po to tu jesteśmy 🙂
Jakie oznakowanie ma być w danym kraju?
Na naszym blogu (blog w trakcie tworzenia 🙂 ) znajdą Państwo artykuły, w których staramy się jak najdokładniej opisać wymogi dla transportu ponadnormatywnego.
Jakie są godziny przejazdu?
Czy muszę trzymać się trasy i warunków zezwolenia?
Czy kierowca musi mieć zezwolenie / paragraf 70 StVZO przy sobie?
Tak, ponieważ w zezwoleniu opisana jest trasa, którą musi się poruszać oraz warunki przejazdu z danymi parametrami. Przeważnie wystarcza kopia elektroniczna zezwolenia na urządzeniu mobilnym (do której kierowca musi mieć zawsze swobodny dostęp, a już na pewno w czasie ewentualnej kontroli), wydrukowane zezwolenie, ale są też kraje, gdzie od kierowcy nadal wymaga się oryginałów tj. Polska i Hiszpania.
Dodatkowo w Niemczech kierowca zawsze musi mieć przy sobie oryginał Paragrafu 70 dla danego zestawu.
Dlaczego muszę znać przepisy z danego kraju w którym się znajduję?
Kierujemy się zasadą: Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.
Czy pilot odpowiada za transport?
W większości krajów pilot nie odpowiada za transport, występuje w charakterze towarzysza transportu. Odpowiedzialność spoczywa na kierowcy. Zadaniem pilota jest odpowiednie zabezpieczenie ruchu na drodze po to, by zapewnić bezpieczeństwo przejazdu zarówno pojazdowi pilotowanemu, jak i innym uczestnikom ruchu drogowego. Ale są też kraje gdzie pilot jest na równi z kierowca odpowiedzialny za transport, jego bezpieczne i zgodne z przepisami przeprowadzenie, np. Belgia, Austria.
Dlaczego kolega dostał zezwolenie na kosmiczne wymiary i milion zestawów a ja nie mogę dostać takiego samego (tylko kolega nie chce pokazać tego zezwolenia 😉 ) ?
Czy Starostwo Powiatowe wystawi mi zezwolenie na całą Europę?
Co to znaczy dostosowanie infrastruktury drogowej i kiedy będę wiedział ile to kosztuje?
Dostosowanie infrastruktury na rzecz transportu wymagane jest przez urząd w momencie, gdy możliwości przejazdu na danym odcinku drogi są ograniczone. Należą do nich np. czynności takie jak: demontaż i ponowny montaż znaków drogowych i sygnalizacji świetlnej, zamykanie mostów i dróg przez funkcjonariuszy policji oraz wszystkie czynności, mające na celu zapewnić bezpieczny przejazd transportu.
Orientacyjny koszt w części przypadków możemy poznać po uzyskaniu zezwolenia, a jeszcze przed startem. Jednak niekiedy ostateczny koszt znany jest dopiero po wykonanym transporcie, w trakcie którego dostosowanie infrastruktury było wykonane.
Czy opłata za drogę wliczona jest w zezwolenie?
Czy można wprowadzać zmiany w już wystawionych zezwoleniach?
Dlaczego dostałem odmowę na trasę?
Dlaczego muszę odpowiadać na tyle pytań i dlaczego potrzebne jest tyle danych do złożenia zezwolenia?
Przy złożeniu zlecenia będziemy mieć do Państwa kilka pytań, jednak to jedynie w celu zapewnienia najlepszej obsługi i sprawnej realizacji zlecenia. Zachęcamy do wypełnienia wniosku, który prześlemy Państwu w odpowiedzi na zapytanie, wtedy lista naszych pytań znacznie się skróci 🙂
Zatrzymała mnie policja. I co dalej?
Czy muszę mieć dokładny adres załadunku/rozładunku aby móc ubiegać się o zezwolenie
W jakim kraju mogę poruszać się w konwoju?
Na podstawie jakich dokumentów mogę zgłosić/zarejestrować pojazd w Holandii?
Do rejestracji niezbędne są dokumenty techniczne wystawione przez producenta pojazdu, takie jak np:
- certyfikat COC
- wyciąg z homologacji
- specyfikacja techniczna,
- rysunek techniczny,
- ficha tecnica
- scheda tecnica
lub autoryzowanego diagnostę, np Gutachten.
Każdy z wymienionych dokumentów musi być opisany numerem VIN pojazdu jakiego dotyczy.
W razie problemów z otrzymaniem takiego dokumentu od producenta, chętnie pomożemy w jego uzyskaniu.
Czy mogę sam siebie pilotować? Gdzie i w jakich krajach?
Jakie są kary za nie posiadanie zezwolenia?






Czy można jeździć z otwartymi drzwiami plandeki?
Dlaczego jest przedpłata, czy Pani/Pan mi nie ufa?
Bardzo cenimy zaufanie podczas współpracy w związku z historią jaką nasza firma przeżyła. Uważamy, że zaufanie należy wypracować … z obydwu stron.
Przede wszystkim nie stosujemy polityki piramidowej np. klient mi nie zapłacił, ja nie płacę dalej. Wszystkie nasze zobowiązania regulujemy wręcz przed terminem, tak by odwdzięczyć się firmom z którymi współpracujemy, za ich wspaniale wykonaną pracę. Dzięki wypracowanej renomie możemy zapewnić przewoźnikom branżowych fachowców do obsługi ich transportów.
Większa część naszych zobowiązań pochodzi od urzędów, w których wnioskujemy. W wielu z nich musimy dokonywać przedpłat, ponieważ takie są nienegocjowalne warunki uzyskania dokumentacji. W tych urzędach, w których rachunki spływają z terminem płatności, nie możemy pozwolić sobie na spóźnienie z uregulowaniem należności ponieważ utracona reputacja zrujnowałaby firmę. Urzędy przestałyby wystawiać nam zezwolenia, a te już uzyskane byłyby stracone w przypadku chęci dokonania jakichkolwiek zmian. Dlatego dbając o naszą historię jako dobrych płatników, którą wypracowaliśmy w ciągu ostatnich 10 lat, zdobyliśmy zaufanie urzędników w całej Europie, udowodniliśmy Niemcom, że Polak potrafi płacić 😛 i przede wszystkim, a naszym zdaniem najważniejsze, stali klienci mogą czuć się bezpieczni ponieważ nie utracą wydanych pieniędzy w postaci uzyskanych zezwoleń.
Rozumiemy trudności jakie stwarzają pro formy, dlatego dla klientów z którymi współpracujemy regularnie przewidujemy możliwość przejścia na termin 7-14 dni w zależności od rodzaju i wartości zleceń.
Wzajemny szacunek i zaufanie we współpracy jest dla nas tak cenne, że tam gdzie go nie zdobędziemy, tam nie zaryzykujemy życia 14 rodzin i dotychczasowego dorobku w dokumentacji od ponad 1000 klientów.
Naszym marzeniem jest by każdemu naszemu klientowi było po drodze z wartościami, które wyznajemy bo tylko dzięki temu praca dla niego jest pełna satysfakcji i poświęcenia.