Zezwolenia transportowe
NORWEGIA

ZEZWOLENIA NA PRZEJAZD TRANSPORTU PONADNORMATYWNEGO
Wolne wymiary (jazda dopuszczona bez zezwolenia)
- do 3,25m szerokości
- do 4,5m wysokości (jednak każdorazowo należy sprawdzić przejezdność trasy pod kątem aktualnej wysokości zestawu)
- gdy ładunek niepodzielny do 20m długości
- gdy ładunek podzielny:
- do 20m długości (gdy dodatkowo nie jest przekroczony żaden z pozostałych wymiarów i pod warunkiem, że długość od trzepienia królewskiego do końca ładunku nie wyniesie więcej niż 12m)
- do 3,25m szerokości
- do 50t (naciski w normie, ładunek niepodzielny) – Na niektórych odcinkach dróg dozwolona masa całkowita może być mniejsza, a w niektórych okresach mogą istnieć ograniczenia względem nacisku na osie na niektórych trasach.
Zezwolenie wymagane po przekroczeniu wymiarów
- ładunek niepodzielny
- powyżej 3,25m szerokości
- 4,5m wysokości
- 20m długości
- 50t (gdy naciski w normie) lub gdy naciski przekraczają wartości dopuszczalne, tj. 8t/oś w naczepie
Zezwolenia i ważność
Rodzaje zezwoleń
Zezwolenie na trasę (możliwy wielokrotny przejazd)
Ważność
Miesiąc
Możliwość przedłużenia
BRAK – po skończeniu ważności zezwolenia, należy zawnioskować o nowe.
Czas oczekiwania
3-5 dni roboczych
Potrzebne dokumenty
Dowody rejestracyjne
Upoważnia do przejazdów: na trasę, na pojazdy itp.
- na konretny zestaw
- trasę (w jedną stronę)
- wymiary
Godziny przejazdu
Tylko w ciągu dnia z wyłączeniem zakazów:
– poniedziałek – czwartek w godzinach szczytu: między 7:00 a 9:00 oraz 15:00 a 18:00
– piątek w godzinach szczytu: między 7:00 a 09:00 oraz 15:00 a 24:00
– od 6:00 w sobotę do 24:00 w niedzielę
– w dni poprzedzające święta od 15:00 do 24:00 w dniu święta
Możliwość wprowadzenia zmian
NIE*
Wymagany oryginał
NIE
Znajomość języka
NIE
Koszty anulowania
TAK*
Extra informacje
- Jeżeli rozstawy w naczepie są między 1,3m a 1,79m to maksymalny tonaż na jaki otrzymamy zezwolenie w Norwegii to 52t (przy 3 osiowym ciągniku i min 3 osiach w naczepie).
- Jeżeli rozstawy w naczepie są powyżej 1,79m to maksymalny tonaż na jaki otrzymamy zezwolenie w Norwegii to 56t (przy 3 osiowym ciągniku i min 3 osiach w naczepie).
PILOTAŻ CYWILNY TRANSPORTU PONADNORMATYWNEGO
Od jakich parametrów / ilość pilotów
Zawsze powyżej:
– 3m szerokości – wymagany pojazd pilotujący (o liczbie pilotów decyduje urząd po wystawieniu zezwolenia)
– 23,5m długości – wymagany pojazd pilotujący (o liczbie pilotów decyduje urząd po wystawieniu zezwolenia)
W innych przypadkach do decyzji urzędnika (informacja będzie widoczna w zezwoleniu).
Rodzaje pilotów
Można jechać własnym pilotem, ale musi być odpowiednio wyposażony (pojazd do 4,5t), z CB radiem, żółtymi kogutami (conajmniej jedna sztuka), gaśnicą, apteczką, kamizelką odblaskową, i mówić w języku norweskim lub angielskim.
Obowiązkowe są również tablice informacyjne (dobrze widoczne z przodu i z tyłu):
– “Bred last” – gdy jest szerokość,
– “Lang last” – gdy jest długość,
– “Tung last” – gdy jest tonaż.
Opłata za przestój pilota
TAK
Znajomość języka
TAK*
Konwój
NIE*
Koszty anulowania
TAK
PILOTAŻ POLICJI
I SŁUŻB ZASTĘPCZYCH
Od jakich parametrów
Przeważnie po przekroczeniu 25m/30m m x 3,5m/4m x 4,5m – 65t
W innych przypadkach wszystko zależy od trasy – pilotaz policji może być wymagany nawet przy mniejszych wymiarach, gdzie teoretycznie powinien nam wystarczyc jedynie pilot cywilny (informacja o pilotażu policji będzie widoczna w zezwoleniu – każdorazowo do decyzji urzędnika).
Policja może być również wymagana poniżej 4,5m wysokości przy przejeździe przez niektóre tunele (informacja o pilotażu policji będzie widoczna w zezwoleniu – każdorazowo do decyzji urzędnika).
Czas na zgłoszenie
3-5 dni roboczych
Koszty anulowania
Ewentualne koszty zależą od stopnia zaawansowania zlecenia oraz od tego jak szybko przed startem anulujemy policję.