Zezwolenia transportowe
Mołdawia
Potrzebujesz zezwolenie transportowe
na przejazd po terytorium Mołdawii?
Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę
Zezwolenia na transport ponadnormatywny – Mołdawia (kliknij)
Mimo wielu poglądów, języków, kultur i innych podziałów Mołdawianie tworzą jedno z najdynamiczniej rozwijających się państw regionu. Wymiana handlowa z krajem słynącym z win i rolnictwa jest więc bardzo istotnym elementem składowym polskiej gospodarki. Zezwolenia na transport ponadnormatywny do Mołdawii wymagają złożenia wniosków do odpowiednich urzędów. Jesteśmy w stanie zdobyć taki dokument w przeciągu pięciu dni roboczych. Dowiedz się, czego jeszcze potrzebujesz do organizacji transportu i sprawdź inne usługi, które oferuje nasz zespół profesjonalistów.
Ładunki do Mołdawii – potrzebne dokumenty
Zanim rozpoczniesz proces składania wniosku o zezwolenie na przewóz ładunków ponadgabarytowych, warto upewnić się, że posiadasz wszystkie inne niezbędne dokumenty. Konieczne jest, aby ciągniki i samochody ciężarowe miały ważne dowody rejestracyjne. Dodatkowo, przydatne może być potwierdzenie parametrów technicznych całego zestawu. Samo zezwolenie transportowe jest wydawane w wersji elektronicznej, jednak podczas przejazdu należy mieć wydrukowany dokument na białej kartce A4.
Rodzaje zezwoleń transportowych w Mołdawii
Jazda bez zezwolenia dopuszczona jest tylko w przypadku, gdy pojazd nie przekracza tzw. wolnych wymiarów. Aby bez problemów przewozić większe ładunki do Mołdawii, należy zorganizować odpowiednie zezwolenie transportowe. Prawo określa parametry dotyczące towarów niemożliwych do podzielenia:
- solówka – 12m x 2,55m x 4m,
- ciągnik + naczepa – 16,5m x 2,55m x 4m – 44t (naciski nieprzekroczone, ładunek niepodzielny),
- samochód ciężarowy + przyczepa – 18,75m x 2,55m x 4m – 44t (naciski nieprzekroczone, ładunek niepodzielny).
Zezwolenia do Mołdawii rozróżnia się na dokumenty stałe oraz te obejmujące konkretną trasę. Dzielą się one również na kilka kategorii. Ich ważność może wynosić parę miesięcy, rok, a nawet pięć lat. Każde z nich upoważnia do poruszania się po różnych drogach. Niestety, po wygaśnięciu należy ubiegać się o nowy egzemplarz, ponieważ nie ma opcji przedłużenia.
Pilotaż transportu w Mołdawii
W większości państw europejskich istnieje obowiązek organizacji eskorty transportu, gdy przekracza on dopuszczone wymiary. Ma to na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa zarówno pojazdu wykonującego przewóz, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Również Mołdawia ma przepisy dotyczące pilotażu transportu nienormatywnego. Ilość cywilnych pojazdów pomocniczych zależy od wielkości i tonażu danego pojazdu.
Największe ładunki wymagają eskorty nawet trzech pilotów, a każdy z nich musi posiadać mołdawskie uprawnienia. Dodatkowo, piloci muszą znać lokalny język – mołdawski lub rosyjski. W Mołdawii nie ma obowiązku organizacji pilotażu prowadzonego przez policję lub inne służby.
Dozwolone godziny przejazdu w Mołdawii
Mołdawskie drogi są często ograniczone dla pojazdów przekraczających pewne wymiary. Nienormatywne transporty nie mogą poruszać się w godzinach wzmożonego ruchu. Na większości dróg są to godziny od 6:00 do 21:00. Istnieją także przepisy zabraniające przejazdów w święta oraz weekendy, co warto wziąć pod uwagę przed ustaleniem terminu przejazdu.
Transport na trasie Polska – Mołdawia
Mołdawia, ze względu na swoje strategiczne położenie, pełni ważną rolę jako kraj tranzytowy pomiędzy Europą Wschodnią a Zachodnią. Jest to również istotny partner handlowy Polski. Niestety, kierowcy mogą napotkać problemy wynikające z surowych przepisów ruchu drogowego. Mandaty są wysokie, a policja skrupulatnie je egzekwuje. Kary muszą być opłacone na miejscu, a w przypadku braku gotówki kierowca może zostać przewieziony do najbliższego bankomatu.
Organizacja zezwoleń transportowych do Mołdawii
Uzyskiwanie zezwoleń na przewozy ponadnormatywne to nasza specjalność. Działamy w branży od wielu lat i zawsze stawiamy na pierwszym miejscu potrzeby naszych klientów. Nasz zespół szybko i profesjonalnie zajmie się organizacją wszystkich wymaganych dokumentów, a także pomoże w kwestiach związanych z pilotażem transportu i przestrzeganiem przepisów.
ZEZWOLENIA NA PRZEJAZD TRANSPORTU PONADNORMATYWNEGO
Wolne wymiary (jazda dopuszczona bez zezwolenia)
- Solówka – 12m x 2,55m x 4m
- Ciągnik + naczepa – 18,75m (16,50m+2m zwisu) x 2,55m x 4,00m – 40 ton (naciski nieprzekroczone, ładunek niepodzielny)
- Samochód ciężarowy + przyczepa – 20,75m (18,75m + 2m zwisu) x 2,55m x 4,00m – 40 ton (nasiki nieprzekroczone, ładunek niepodzielny)
Zezwolenie wymagane po przekroczeniu wymiarów
- 16,5m x 2,55m x 4m – 40 ton
Zezwolenia i ważność
Rodzaje zezwoleń
Zezwolenia na trasę
Ważność
Na prostej trasie , na jeden przejazd- max 10 dni
Na skomplikowaną trasę /na wielokrotny przejazd – max 30 dni
Możliwość przedłużenia
TAK – maksymalnie o 10 dni, na pisemny wniosek wnioskodawcy złożony przed rozpoczęciem okresu ważności specjalnego zezwolenia na transport lub przed rozpoczęciem transportu.
Czas oczekiwania
- 1-7 dni roboczych
Potrzebne dokumenty
- Ważne specjalne zezwolenie na transport wydane przez organ wydający
Godziny przejazdu
Unikać poruszania się po obszarach zaludnionych lub o dużym natężeniu ruchu w godzinach od 6.00 do 10.00 oraz od 16.00 do 20.00
Możliwość wprowadzenia zmian
NIE
Wymagany oryginał
NIE*
Znajomość języka
NIE
Koszty anulowania
TAK*
Extra informacje
- Dotkliwe mandaty
- Maksymalne naciski na oś, na jakie może zostać wydane zezwolenie, mogą przekraczać maksymalne dopuszczalne naciski na oś nie więcej niż:
1) 3,5 tony – w przypadku pojedynczej osi;
2) 6,0 ton – w przypadku osi podwójnej (tandem);
3) 7,0 ton – w przypadku osi potrójnej (tridem) - trzeba poinformować urząd o dacie i godzinie rozpoczęcia przewozu
- BLOG: Oznakowanie transportu ponadnormatywnego w Belgii
PILOTAŻ CYWILNY TRANSPORTU PONADNORMATYWNEGO
Od jakich parametrów / ilość pilotów
1 pilot – szerokość od 3,5m do 5,00m / 2 pilotów – szerokość powyżej 5m, długość powyżej 30m
Opłata za przestój pilota
TAK*
Znajomość języka
NIE*
Rodzaje pilotów
Konwój
NIE*
Koszty anulowania
TAK
PILOTAŻ POLICJI
I SŁUŻB ZASTĘPCZYCH
Tak, zależy od decyzji urzędnika- przy transportach powyżej 5m szer. i 30m dł.
1 pilot – szerokość od 3,5m do 5,00m / 2 pilotów – szerokość powyżej 5m, długość powyżej 30m
Opłata za przestój pilota
TAK*
Znajomość języka
NIE*
Rodzaje pilotów
Konwój
NIE*
Koszty anulowania
TAK