Zezwolenia transportowe
LUKSEMBURG
Potrzebujesz zezwolenie transportowe
na przejazd po terytorium Luksemburgu?
Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę
Zezwolenia na transport ponadnormatywny – Luksemburg (kliknij)
Luksemburg jest mocno rozwiniętym państwem, leżącym w środkowej części Europy. Większą część gospodarki tego kraju stanowią usługi, jednak transport wszelkiego rodzaju towarów jest również istotny. Produkcja rozłożona na tak małym obszarze nie pokrywa całego zapotrzebowania na różnego typu artykuły. Duże znaczenie mają ładunki ponadnormatywne. Zezwolenia transportowe na przewóz wielkogabarytowych elementów pomaga uzyskać firma Schwerlast. Zapewniamy kompleksowe wsparcie w zakresie załatwiania wszystkich formalności. Nasz zespół specjalistów jest w stanie zorganizować wszystkie potrzebne dokumenty najszybciej jak to możliwe.
Jazda bez zezwolenia – Luksemburg
W Luksemburgu jazda bez odpowiedniego zezwolenia transportowego dopuszczona jest tylko pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim wymagane jest to, aby pojazd wraz z ładunkiem nie przekraczały tzw. wolnych wymiarów. Maksymalne parametry są dokładnie określone i powinny być ściśle kontrolowane przez przewoźnika.
- Solówka: 14m (12m + 2m zwisu) x 2,55m x 4m.
- Ciągnik + naczepa: 18,5m (16,5m + 2m zwisu) x 2,55m x 4m – 44t (naciski nieprzekroczone).
- Samochód ciężarowy + przyczepa: 20,75m (18,75m +2m zwisu) x 2,55m x 4m – 44t (naciski nieprzekroczone).
Warto mieć na uwadze, że podane wymiary dotyczą transportów, które przewożą niepodzielne ładunki do Luksemburga. Istnieje też kilka wyjątków od tych ogólnie przyjętych zasad. Mianowicie samochody ciężarowe 4-osiowe mogą mieć masę całkowitą nie większą niż 39t. Z kolei przy pojazdach 5-osiowych obowiązuje limit 50t masy całkowitej przy spełnieniu następujących warunków:
- dopuszczalny nacisk na oś nie przekracza 11,5t,
- pojazd jest wyposażony w elektroniczny system pomiaru nacisków na osie,
- pojazd ma min. 3 osie hydraulicznie skrętne.
Tego rodzaju samochód ciężarowy może też ciągnąć przyczepę, jeśli masa całkowita zespołu pojazdów nie przekracza 50t. W przypadku maszyny samojezdnej będzie to 60t (max. 12t na oś).
Rodzaje zezwoleń transportowych – Luksemburg
Konkretny rodzaj zezwolenia transportowego do Luksemburga zależy od charakterystyki danego przewozu. Główny podział odróżnia pojazdy normatywne od tych nienormatywnych. W każdej z tych grup znajdują się trzy kategorie, które określają maksymalne wymiary i ciężar samochodu wraz z ładunkiem. Istnieje też kilka wyjątków, na które trzeba zwrócić uwagę przed złożeniem wniosku. W uszeregowaniu wszystkich informacji pomoże nasz zespół specjalistów.
Zezwolenia transportowe do Luksemburga mają też ściśle określone terminy ważności. Dokumenty kategorii pierwszej i drugiej można używać przez rok. Z kolei okres przydatności pozwolenia z kategorii trzeciej wynosi trzy miesiące. Warto zaznaczyć, że po upływie terminu należy złożyć wniosek o nowe zezwolenie transportowe na przewóz ponadnormatywny, gdyż nie ma możliwości przedłużenia dokumentu. Czas oczekiwania na nowy egzemplarz może przeciągnąć się do jednego miesiąca.
Transport do Luksemburga – potrzebne dokumenty
Zanim zacznie się proces składania wniosku o zezwolenie transportowe na przewóz ładunków wielkogabarytowych, należy skompletować kilka niezbędnych dokumentów. Przede wszystkim konieczne będą skany dowodów rejestracyjnych. Do każdego z pojazdów dołączony musi zostać certyfikat CoC, który dostarcza szczegółowych informacji na temat wszystkich istotnych z technicznego punktu widzenia danych. Innym potrzebnym dokumentem będzie zaświadczenie o niepodzielności ładunku w postaci np. specyfikacji technicznej.
Luksemburg – pilotaż transportu ponadnormatywnego
Luksemburg jest jednym z krajów, w których istnieje obowiązek organizacji eskorty transportu nienormatywnego. Ładunki przekraczające pewne wymiary mogą stworzyć zagrożenie na drodze, dlatego ustanowione zostały specjalne regulacje, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. Liczba cywilnych pojazdów pilotujących zależy od kategorii zezwolenia transportowego.
- Kategoria 1: pilotaż nie jest wymagany.
- Kategoria 2: jeden pilot z przodu dla szerokości i/lub długości oraz jeden pilot z tyłu przy przekroczeniu długości 3,5m.
- Kategoria 3: co najmniej jeden pilot z przodu i jeden z tyłu. Ewentualnie pilotaż policji i służb zastępczych (zgodnie z warunkami zezwolenia).
W przypadku organizacji pilotażu policji należy pamiętać o tym, aby poinformować służby odpowiednio wcześniej. Informacja o transporcie ponadnormatywnym powinna być przekazana najpóźniej tydzień przed realizacją.
Organizacja zezwoleń transportowych do Luksemburga
Firma Schwerlast specjalizuje się w uzyskiwaniu zezwoleń na przewozy ponadgabarytowe. Działamy w branży transportowej od wielu lat. Zebrane doświadczenie pozwala nam realizować zlecenia sprawnie i profesjonalnie. Jesteśmy w stanie zorganizować wszystkie potrzebne dokumenty tak szybko, jak to tylko możliwe. Dzięki nam nie będziesz niepotrzebnie tracił czasu i nerwów przy załatwianiu formalności. Nasz zespół oferuje kompleksowe wsparcie w tym zakresie. Dlatego zachęcamy do skontaktowania się z nami w celu poznania szczegółów oferty.
ZEZWOLENIA NA PRZEJAZD TRANSPORTU PONADNORMATYWNEGO
Wolne wymiary (jazda dopuszczona bez zezwolenia)
- Solówka – 14m (12m + 2m zwisu) x 2,55m x 4m
- Ciągnik + naczepa – 18,5m (16,5 m + 2m zwisu) x 2,55m x 4m – 44t (naciski nieprzekroczone, ładunek niepodzielny)
- Samochód ciężarowy + przyczepa – 20,75m (18,75m + 2m zwisu) x 2,55m x 4m – 44t (naciski nieprzekroczone, ładunek niepodzielny)
WYJĄTKI:
- samochód ciężarowy 4-osiowy -> max. 39 t masy całkowitej
- samochód ciężarowy 5-osiowy -> max. 50 t masy całkowitej, przy spełnieniu następujących warunków:
– dopuszczalny nacisk na oś nie przekracza 11,5 t
– pojazd jest wyposażony w elektroniczny system pomiaru nacisków na osie
– pojazd posiada min. 3 osie hydraulicznie skrętne
– taki samochód może również ciągnąć przyczepę, pod warunkiem, że masa całkowita zespołu pojazdów nie przekracza 50 t
maszyna samojezdna -> max. 60 t masy całkowitej / max. 12 t na oś
Zezwolenia i ważność
Rodzaje zezwoleń
Pojazdy normatywne:
KATEGORIA 1
- Solówka – 14m (12m + 2m zwisu) x 3m x 4,3m
- Ciągnik + naczepa – 20m (16,5 m + 3,5m zwisu) x 3m x 4,3m – 44t / max. 12t / oś
- Samochód ciężarowy + przyczepa – 20,75m (18,75m + 2m zwisu) x 3m x 4,3m – 44t / max. 12t / oś
WYJĄTKI:
- samochód ciężarowy 4-osiowy -> max. 39 t masy całkowitej
- samochód ciężarowy 5-osiowy -> max. 50 t masy całkowitej, przy spełnieniu następujących warunków:
– dopuszczalny nacisk na oś nie przekracza 11,5 t
– pojazd jest wyposażony w elektroniczny system pomoaru nacisków na osie
– pojazd posiada min. 3 osie hydraulicznie skrętne
– taki samochód może również ciągnąć przyczepę, pod warunkiem, że masa całkowita zespołu pojazdów nie przekracza 50 t - zestaw z wózkiem (dolly) np. do transport drewna: max. 25m (21,5m + 3,5m) x 2,55m x 4m – 44t
- transport balastów dźwigowych -> max. 80 t masy całkowitej / max. 12 t na oś
- transport maszyn budowlanych -> max. 80 t masy całkowitej / max. 12 t na oś pod warunkiem, że waga maszyny > 30 t (możliwy transport kilku maszyn, przy czym masa min. jednej musi wynosić > 30 t)
KATEGORIA 2
- Solówka – 17m (12m + 5m zwisu) x 3,5m x 4,5m
- Ciągnik + naczepa – 21,5m (16,5 m + 5m zwisu) x 3,5m x 4,5m – 80t / max. 12t / oś
- Samochód ciężarowy + przyczepa – 20,75m (18,75m + 2m zwisu) x 3,5m x 4,5m – 80t / max. 12t / oś
WYJĄTKI:
- samochód ciężarowy 4-osiowy -> max. 39 t masy całkowitej
- samochód ciężarowy 5-osiowy -> max. 50 t masy całkowitej, przy spełnieniu następujących warunków:
– dopuszczalny nacisk na oś nie przekracza 11,5 t
– pojazd jest wyposażony w elektroniczny system pomoaru nacisków na osie
– pojazd posiada min. 3 osie hydraulicznie skrętne
– taki samochód może również ciągnąć przyczepę, pod warunkiem, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów > 50 t - transport maszyn budowlanych -> max. 100 t masy całkowitej / max. 12 t na oś pod warunkiem, że waga maszyny > 45 t (możliwy transport kilku maszyn, przy czym masa min. jednej musi wynosić > 45 t)
KATEGORIA 3
dla parametrów i wag większych niż w kategorii 2
WYJĄTKI:
- transport maszyn budowlanych -> > 100 t masy całkowitej / > 12 t na oś pod warunkiem, że waga maszyny > 60 t (możliwy transport kilku maszyn, z czego masa min. jednej musi wynosić > 60 t)
Pojazdy nienormatywne:
KATEGORIA 1
- Ciągnik + naczepa – 20m (w tym ew. max. 2m zwisu) x 3m x 4,3m – 44t / max. 12t / oś
- Samochód ciężarowy + przyczepa – 23m (21m + 2m zwisu) x 3m x 4,3m – 44t / max. 12t / oś (WAŻNE: w takim przypadku zestaw może być używany jedynie do transportu maszyn budowlanych)
WYJĄTKI:
- transport maszyn budowlanych -> max. 80 t masy całkowitej / max. 12 t na oś pod warunkiem, że waga maszyny > 30 t (możliwy transport kilku maszyn, przy czym masa min. jednej musi wynosić > 30 t)
KATEGORIA 2
- Ciągnik + naczepa – 25m (w tym ew. max. 5m zwisu) x 3,5m x 4,5m – 80t / max. 12t / oś
- Samochód ciężarowy + przyczepa – 25m x 3,5m x 4,5m – 80t / max. 12t / oś (WAŻNE: w takim przypadku zestaw może być używany jedynie do transportu maszyn budowlanych)
WYJĄTKI:
- transport maszyn budowlanych -> max. 100 t masy całkowitej / max. 12 t na oś pod warunkiem, że waga maszyny > 45 t (możliwy transport kilku maszyn, przy czym masa min. jednej musi wynosić > 45 t)
KATEGORIA 3
- dla parametrów i wag większych niż w kategorii 2
WYJĄTKI:
- transport maszyn budowlanych -> > 100 t masy całkowitej / > 12 t na oś pod warunkiem, że waga maszyny > 60 t (możliwy transport kilku maszyn, z czego masa min. jednej musi wynosić > 60 t)
Dźwigi samojezdne oraz dźwigi samojezdne z balastami:
KATEGORIA 1
- dźwig samojezdny – 19m x 3,5m x 4,3m – 80t / max. 12t / oś
- dźwig samojezdny z balastami – 22m x 3,5m x 4,3m – 80t / max. 12t / oś
KATEGORIA 2
- dźwig samojezdny – 22m x 4m x 4,5m – 100t / max. 12t / oś
- dźwig samojezdny z balastami – 25m x 4m x 4,5m – 100t / max. 12t / oś
KATEGORIA 3
- dla parametrów i wag większych niż w kategorii 2
Ważność
- KAT. 1 i 2 -> 1 rok,
- KAT. 3 -> 3 miesiące
Możliwość przedłużenia
NIE
Czas oczekiwania
do 1 miesiąca
Potrzebne dokumenty
- skany dowodów rejestracyjnych
- certyfikat CoC dla każdego z pojazdów
- zaświadczenie o niepodzielności ładunku (np. specyfikacja techniczna)
Upoważnia do przejazdów: na trasę, na pojazdy itp.
- KAT. 1 -> bez wyznaczonej trasy
- KAT. 2 -> bez wyznaczonej trasy, ale z koniecznością jej sprawdzenia przed przejazdem
- KAT. 3 -> trasa wyznaczona w zezwoleniu
Godziny przejazdu
Zgodnie z zezwoleniem
Możliwość wprowadzenia zmian
NIE
Wymagany oryginał
NIE
Znajomość języka
NIE
Koszty anulowania
TAK*
Extra informacje
BRAK
PILOTAŻ CYWILNY TRANSPORTU PONADNORMATYWNEGO
Od jakich parametrów
- KAT. 1 -> pilotaż niewymagany
- KAT. 2 -> 1 pilot z przodu dla szerokości i/lub wysokości oraz 1 pilot z tyłu przy przekroczeniu długości > 3,5 m
- KAT. 3 -> min. 1 pilot z przodu i min. 1 pilot z tyłu + ewentualnie pilotaż policji (zgodnie z warunkami zezwolenia)
Opłata za przestój pilota
TAK*
Znajomość języka
TAK
Konwój
TAK*
Koszty anulowania
TAK*
PILOTAŻ POLICJI
I SŁUŻB ZASTĘPCZYCH
Od jakich parametrów
Czas na zgłoszenie
Koszty anulowania
TAK*