Zezwolenia transportowe
CZARNOGÓRA
Potrzebujesz zezwolenie transportowe
na przejazd po terytorium Czarnogóry?
Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę
Zezwolenia na transport ponadnormatywny – Czarnogóra (kliknij)
Organizacja zezwolenia na transport ponadnormatywny wymaga przygotowania, które może kosztować trochę czasu. Firma Schwerlast zajmuje się załatwianiem koniecznych formalności. Niezbędny dokument, pozwalający przewieźć ładunek do Czarnogóry, jesteśmy w stanie uzyskać dla Ciebie w przeciągu siedmiu dni roboczych. Angażujemy tylko niezbędnych pośredników, co pozwala też zmniejszyć koszty całej operacji. Dowiedz się więcej o naszych usługach i nie zwlekaj ani chwili z realizacją zlecenia.
Ładunki do Czarnogóry – potrzebne dokumenty
W celu uzyskania pozwolenia na przejazd przez terytorium Czarnogóry konieczne jest skompletowanie kilku innych dokumentów. Przede wszystkim potrzebne są ważne dowody rejestracyjne pojazdów wykonujących zlecenie. Dołączone musi być także potwierdzenie parametrów ładunku w postaci szkicu. Konieczne jest oczywiście posiadanie międzynarodowego certyfikatu ubezpieczeniowego dla posiadacza konkretnego pojazdu, czyli tzw. zielona karta. Dodatkowo należy mieć zapisany adres konkretnego urzędu celnego oraz ważne zezwolenie bilateralne. Ten dokument reguluje warunki dostępu do rynków międzynarodowych z państwami niebędącymi członkami Unii Europejskiej.
Rodzaje zezwoleń transportowych – Czarnogóra
Niestety zezwolenia na transport ponadgabarytowy do Czarnogóry dostępne są tylko w formie jednorazowej. Jak sama nazwa wskazuje, obejmują one tylko konkretny przejazd. Odpowiedni urząd decyduje o terminie ważności. Może on wynosić od 7 do 15 dni. Nie jest to tak komfortowe rozwiązanie, jak niektóre zezwolenia w krajach Unii Europejskiej, ale w tym wypadku nie ma innego wyjścia. Należy też pamiętać, że po skończeniu ważności zezwolenia, należy złożyć podanie o nowe. Niestety nie ma możliwości przedłużania dokumentów. Standardowe wymiary, których przekroczenie zobowiązuje do uzyskania pozwolenia, to:
- solówka – 12m x 2,55m x 4m,
- ciągnik + naczepa – 16,5m x 2,55m x 4m – 40 t (naciski nieprzekroczone),
- samochód ciężarowy + przyczepa = 18,75m x 2,55m x 4m – 40t (naciski nieprzekroczone).
Podane wymiary dotyczą ładunków niemożliwych do podzielenia. Otrzymany dokument upoważnia do przejazdu wyznaczoną trasą z uwzględnieniem urzędu celnego. Dotyczy też konkretnego zestawu i wymiarów. Przepisy w Czarnogórze nie regulują godzin przejazdu, jednak w niektórych przypadkach może zadecydować o nich urząd. Trzeba też pamiętać, że oryginał zezwolenia musi być przewożony przez pilota.
Pilotaż cywilny transportu ponadnormatywnego – Czarnogóra
Każdy transport ponadgabarytowy do Czarnogóry musi być eskortowany przez co najmniej jeden samochód pomocniczy. Konieczność organizacji większej liczby pilotów jest zawsze opisana w treści zezwolenia. Urzędnik rozpatruje każde zlecenie indywidualnie i dostosowuje wytyczne pilotażu. Istotnymi czynnikami są tu wybrana trasa oraz relacja. Przewoźnik jest zobowiązany do zatrudnienia firmy z Czarnogóry, ponieważ dodatkowymi wymaganiami są posiadanie uprawnień z tego kraju oraz znajomość języka urzędowego.
Pilotaż policji i służb zastępczych
W przypadku naprawdę dużych transportów obowiązkiem przewoźnika jest organizacja eskorty policyjnej. Do odpowiednich służb należy zgłosić się nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem przewozu. Parametry, które wyznaczają konieczność zaangażowania policji, to:
- długość – 20m,
- szerokość – 3m,
- wysokość – 4,4m,
- waga – 60t.
W przypadku tak dużych ładunków dobre planowanie ma jeszcze większe znaczenie, gdyż jakiekolwiek przestoje lub trudności, mogą wiązać się z dodatkowymi opłatami. Są one związane z anulowaniem pilotażu. Ewentualne koszty zależą od stopnia zaawansowania zlecenia oraz od tego, jak szybko zostanie poinformowana policja.
Transport drogowy w Czarnogórze
W sieci dróg w Czarnogórze nie znajdzie się światowej klasy autostrad. Niemniej jednak jakość jezdni jest w większości przypadków bardzo dobra. Warto mieć na uwadze to, że kraj ten jest w ponad połowie pokryty górami. Z tego powodu przeważają drogi jednopasmowe, co może uniemożliwić wymijanie w trudnych warunkach. Jak na takie ukształtowanie terenu, stan dróg oraz ich częstotliwość, zabezpieczenie i oznakowanie, są na zadowalającym poziomie. Większym problemem mogą okazać się inni kierowcy, którzy nie są przyzwyczajeni do tego rodzaju otoczenia.
Organizacja zezwoleń transportowych do Czarnogóry
Firma Schwerlast zajmuje się sprawami organizacyjnymi przy wszelkiego typu transportach ponadnormatywnych do Czarnogóry. Dzięki wieloletniej obecności na rynku jesteśmy w stanie szybko załatwić formalności, które są niezbędne do przeprowadzenia zlecenia zgodnie z przepisami. Współpraca z naszym zespołem specjalistów pozwoli zaoszczędzić dużo czasu i nerwów, gdyż zajmiemy się uzyskaniem wszystkich potrzebnych dokumentów. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z całą ofertą i zapraszamy do kontaktu w celu omówienia szczegółów.
ZEZWOLENIA NA PRZEJAZD TRANSPORTU PONADNORMATYWNEGO
Wolne wymiary (jazda dopuszczona bez zezwolenia)
- Solówka – 12m x 2,55m x 4m
- Ciągnik + naczepa – 16,5m x 2,55m x 4m – 40t (naciski nieprzekroczone)
- Samochód ciężarowy + przyczepa – 18,75m x 2,55m x 4m – 40t (naciski nieprzekroczone)
Zezwolenie wymagane po przekroczeniu wymiarów
- Solówka – 12m x 2,55m x 4m
- Ciągnik + naczepa – 16,5m x 2,55m x 4m – 40t (naciski nieprzekroczone, ładunek niepodzielny przy tonażu >40t)
- Samochód ciężarowy + przyczepa – 18,75m x 2,55m x 4m – 40t (naciski nieprzekroczone, ładunek niepodzielny przy tonażu >40t)
Zezwolenia i ważność
Rodzaje zezwoleń
Zezwolenia jednorazowe
Ważność
Na konkretny przejazd, ważne 7-15 dni
Możliwość przedłużenia
BRAK – po skończeniu ważności zezwolenia, należy zawnioskować o nowe.
Czas oczekiwania
Około 7 dni roboczych
Potrzebne dokumenty
- dowody rejestracyjne,
- zielone karty,
- adres urzędu celnego,
- szkic ładunku,
- zezwolenie bilateralne.
Upoważnia do przejazdów: na trasę, na pojazdy itp.
Upoważnia do przejazdu konkretną trasą z punktu A do punktu B (z uwzględnieniem urzędu celnego), na konkretny zestaw i wymiary.
Godziny przejazdu
24/7 – przeważnie nie ma wskazanych konkretnych godzin przejazdu, ale na niektórych trasach decyduje o tym urząd.
Możliwość wprowadzenia zmian
NIE*
Wymagany oryginał
TAK*
Znajomość języka
NIE
Koszty anulowania
TAK*
Extra informacje
AKTUALNIE BRAK
PILOTAŻ CYWILNY TRANSPORTU PONADNORMATYWNEGO
Od jakich parametrów
Po przekroczeniu któregokolwiek z wymiarów: 16,5m x 2,55m x 4m – 40t
Ilość pilotów
Wszystko zależy od trasy i relacji.
Liczba pilotów określana jest w zezwoleniu.
Rodzaje pilotów
Pilot musi mieć uprawnienia z danego kraju i musi to być firma z Czarnogóry.
Opłata za przestój pilota
TAK
Znajomość języka
TAK
Konwój
TAK*
Koszty anulowania
TAK*
PILOTAŻ POLICJI
I SŁUŻB ZASTĘPCZYCH
Od jakich parametrów
Po przekroczeniu któregokolwiek z wymiarów: 20m x 3m x 4,4m – 60t
Czas na zgłoszenie
2-5 dni przed startem
Koszty anulowania
Ewentualne koszty zależą od stopnia zaawansowania zlecenia oraz od tego jak szybko przed startem anulujemy policję.